Mosas.hu - a tudatos mosásért
Írj nekünk

sensolap(kukac)gmail.com

A Maytag cég története

A Maytag hazánkban nem túl ismert márkanév, de Amerikában igen közkedvelt, ami nem is csoda, hiszen a cégnek több mint 100 éves múltja van. Hozzánk csak a cég néhány mosógép modellje jutott el. A vállalat által gyártott ipari mosó- és szárítógépek viszont nálunk is ismertek.

A kezdetek

A Maytag mosógépgyártó vállalatot Frederick Maytag alapította 1893-ban.

Az 1930-as években minden vállalkozást erősen érintett a gazdasági válság, de a Maytag csodával határos módon ezekben az években is profitot termelt. A második világháború idején a gyárban katonai felszerelésekhez gyártottak alkatrészeket, ekkor már az alapító unokája második Fred Maytag vezette a céget.

1946-ban ismét elkezdtek mosógépeket gyártani.

Az 1950-es években a cég a kereskedelmi mosodák számára is elkezdett ipari mosó- és szárítógépeket előállítani. Ezekben az években más konyhai gépek gyártását is megkezdték, mint a hűtőszekrények, mosogatógépek. Viszont a Maytag akkoriban még kis cégnek számított és nem tudta felvenni a nagy és közkedvelt vállalatok termékeivel a harcot, így leginkább a mosógépgyártásból eredt a vállalat profitja.

Hullámvölgyek a cég történetében

A 70'-es években második Fred Maytag halálát követően új vezetőket kapott a cég és ekkor megkezdődött az üzlet fellendülése is. Az amerikai családok körében egyre ismertebbé és kedveltebbé váltak a Maytag mosó- és szárítógépek, de a mosodáknak gyártott ipari mosógépek forgalma is megnőtt. Ekkor már a cég gyáraiban 18 ezer alkalmazott dolgozott és lassan elérték, hogy az amerikai lakosok háztartásának 70 százalékában valamilyen Maytag készülék legyen.

1986-ban a cég átalakult és időközben kisebb vállalatokat is felvásároltak, ekkor átnevezték Maytag Corporation-nak.

1989-ben a cégcsoport újra kisebb vállalatokat vásárolt fel és az Európai piac irányába is terjeszkedtek. Az Európai piac meghódítása nem úgy sikerült mint várták, a profit egyre inkább visszaesett, így a Maytag újfent leginkább az amerikai piacra koncentrált. Időközben új gyárat hoztak létre és a fejlesztések vették át a főszerepet.

1997-től az energiatakarékos készülékek kifejlesztésén és gyártásán volt a hangsúly.

2002 és 2004 között megpróbáltak költséghatékony mosógépeket gyártani, amelyeket nagyon előnyös áron értékesítettek de ezek nem nyerték el a fogyasztók tetszését és a cég népszerűsége egyre csak csökkent, a bevételekkel együtt.

2006-ban a vállalat mélypontra zuhant, ekkor a Maytag csatlakozott a Whirlpool csoporthoz. A Maytag márka ezt követően újra fellendülésbe kezdett. Visszanyerték a vásárlók bizalmát, a megbízható minőségnek köszönhetően.

Maytag agitátoros mosógép (kép: ajmadison.com)

Maytag a napjainkban

A Maytag márkanév alatt gyártott mosó- és szárítógépek ma már nagyon kedveltek Amerikában. Elől és felültöltős mosógépeket is gyártanak, amelyek energiatakarékosak és környezetbarát módon működnek. A jó minőség és az elérhető árak lévén az amerikai háztartások sokaságában találhatóak Maytag mosó és szárítógépek, csak úgy mint más háztartási eszközök. A termékfejlesztéseknek köszönhetően korszerű eszközöket kínálnak a vásárlóknak, amelyek egyszerűen kezelhetőek, gyorsan és hatékonyan tisztítanak.